رالف لورن، طراح مد امریکایی که بدون سرمایه توانست صاحب یکی از برندهای مشهور شود
رالف لورن در سال ۱۹۳۹ در شهر نیویورک متولد شد. رالف از نوجوانی بعد از مدرسه کار میکرد تا بتواند برای خودش لباس بخرد. رالف لورن به آکادمی کسب و کار و مدیریت شهری باروک در سیتی کالج نیویورک رفت و در آن جا در رشته کسب و کار به تحصیل پرداخت. اما پس از دو سال تحصیل دانشگاه را رها کرد.
علی رغم اینکه در رشته مد و طراحی تحصیلاتی نداشت، وارد صنعت پوشاک شد. ابتدا در سمت فروشنده برای شرکت برادران بروکز، شرکت فروشگاههای زنجیرهای معروف پوشاک در آمریکا، کار میکرد زمانی که رالف لورن ۲۶ سال داشت، از یک کراوات به سبک اروپایی که بر تن یک بازیگر و افسر دریایی معروف در جنگ جهانی دوم بود الهام گرفت و مصمم شد که فرمی را برای خود خلق کند؛ هرچند، ایده او از سوی شرکتی که برایش کار می کرد رد شد! آن ها تصور می کردند که طراحی او از نظر تجاری، شدنی نیست و فروش خوبی نخواهد داشت. رالف تصمیم گرفت آن شرکت را ترک و شرکت خودش را تاسیس کند. ابتدا کارش را در یک دفتر کوچک شروع کرد. او در آنجا دستمال های برش خورده را به کراوات و دستمال گردن تبدیل می کرد. او در ۲۸ سالگی با حمایت مالی از سوی نورمن هیلتون یک فروشگاه کراوات راهاندازی کرد و کراواتهایی که شخصاً آنهارا طراحی میکرد، تحت نام برند «پولو» عرضه میکرد. او پس از چندی این نام را از هیلتون خرید.
اتفاقی که بعد از این قضایا رخ داد، در حقیقت، لحظه ای به یاد ماندنی در زندگی رالف لورن ساخت: نیمان مارکوس، فروشگاه بزرگ امریکایی، ۱۲۰۰ عدد از کراوات های او را خرید.
رالف لورن آن قدر موفق بود که در ۶۸ سالگی اش، برندش بیش از ۳۵ بوتیک در ایالات متحده داشت. طراحی نمادین او که در سرتاسر دنیا با آن شناخته می شود، همان پیراهن یا تی شرت رالف لورن پولو است و این طراحی حالا یکی از آیتم های کلاسیکِ این برند به شمار می رود. بازیکن چوگانِ کوچکی که بر روی سینه این لباس ها گلدوزی شده ، در سرتاسر دنیا شناخته شده و برای هر چشمی آشنا است. تی شرت های پولوی رالف لورن در اصل با ۲۴ رنگ متفاوت به بازار عرضه می شوند و به این ترتیب، مصرف کنندگان این محصول، گزینه های فراوان و رنگارنگی برای انتخاب پیش رو خواهند داشت و هر سلیقه و سنی می تواند این تی شرت های زیبا را بر تن کند.
برای بسیاری از طراحان، کار برای رالف لورن، انتخاب مسیر درست و آینده داری بوده است.
یکی از راه های مورد علاقۀ او برای خرج کردن پول، هزینه کردن در بخش پژوهش های درمان سرطان و تامین بودجۀ تحقیقاتی آن ها بوده است.
او در طول تمام سال هایی که در شرکت رالف لورن بود، هرگز دست از طراحی کردن برنداشت. در حال حاضر، ۲۵ برند تحت مالکان لورن هستند. پولو با راه اندازی یک مجموعه زنان به وسیلۀ این خانه مد، دوباره بر سر زبان ها افتاد. مجموعه پولو با تمام طراحان مد تفاوت دارد، چون محصولی بسیار نادر است و کیفیت ساختش بسیار بالاست. این برند، بازنماییِ گنجینه ای از ابتکار و خلاقیت است که در طول سال ها تجربه و آزمون و خطا کسب شده است. بر اساس گزارش مجله Forbes ، او با ثروت بیش از ۷ میلیارد دلار، یکی از ۲۰۰ فرد ثروتمند جهان است.
آزمونتو
یک پلتفرم آنلاین برای مدیریت کلینیک و انجام ارزیابی روانشناسی از طریق آزمون های مختلف هست که توسط بهترین متخصصان روانشناسی ایجاد شده است. با شرکت در آزمون های
آزمونتو
می تونید دیدگاهتون راجع به عشق و ازدواج رو بسنجید، استعداد شغلی و تحصیلیتون رو پیدا کنید، با روحیات فرزنداتون آشنا بشید و ...
آزمونتو
بهترین همراه برای تو